Qui fabrica la bomba H?

Les piràmides de poder poden fer molt mal, les responsabilitats van de dalt a baix… el de dalt condiciona al de sota seu... i els de baix no saben el que han decidit els de dalt. Un exemple històric va ser el “projecte Manhattan” on van participar milers de persones i només sabien els de dalt que estaven construïnt les bombes que van destruïr Hiroshima i Nagassaki (250mil morts)… quí és el culpable d’aquestes piràmides de poder?

Qui fabrica la bomba H?
Autor Mark Levy, a partir d’unes notes de’n Jordi Bigues del 1984. Desconeixent la música ens hem inspirat amb la de la cançó “who killed Norma Jean” de Pete Seeger

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el miner. Jo treballo al subsòl
En realitat no veig on va a parar el mineral!

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el capatàs de la planta d’enriquiment d’urani
Nosaltres no fabriquem bombes, no les fem, no les tenim!

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el metal·lúrgic dins la seva cabina.
Nosaltres fabriquem el disparador, però res més!

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el treballador de la cadena de muntatge.
Jo encaixo les peces i les soldo, la culpa no és meva!

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el pilot del bombarder. El meu treball és volar
I deixar-la caure amb suavitat!

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el contribuent. No em mirin a mi!
No tinc més alternativa que pagar. No puc fer pas el contrari

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el banquer. I no puc parar-ho
NO és injust buscar el màxim benefici

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el físic. Jo únicament investigo.
La ciència és el meu objectiu. Jo em dec a la comunitat científica!

Qui fabrica la bomba H?
Jo no, diu el predicador. Tot és en mans de Déu.
És una de les coses que tant sols ni Ell entèn!

Qui fabrica la bomba H?
Jo no diu el Senyor. Jo us vaig donar la lliure voluntat
Si voleu destruïr la meva creació, allà vosaltres!

Qui fabrica la bomba H?
Ha de ser algú i jo tinc la sensació de que és cada un de nosaltres
Tots la fabriquem, tots la fem.

Si tu l’atures per mi, jo l’aturo per tu
Si jo l’aturo per tu, tu l’atures per mi