Jo sóc un pobre pagès

Jo sóc un pobre pagès

(poema de Joan Aladó, pagès jubilat d'Horta de Sant Joan. Música: Ton Dalmau)

ESCOLTAR   (G C2 LaM)

Jo sóc un pobre pagès
però ja em vaig cansant
de veure les injusticies
que tots a la terra fan

Diu que el pagès viu molt bé i milionari
però van equivocats
perquè tots els milions
fan cap a l’intermediari
perquè adulteri el bon vi
l’oli i altres coses més
i fotut amb gran descaro
i no hi ha qui digui res

per això la joventut
de la terra van marxant
i no hi ha ningú 
que tingui tant desengany
com la pagesia
que sembren, cullen i venen
i després que ho compten tot
pèrdues són el que queden

Demano a estos senyors destinats a governar
que tinguin coneixement, 
que hi posin la seva ma
que llevin intermediaris que no vinguin importacions
i que arrenquin d’arrel les adulteracions

perquè si no ho fan 
així 
un dia arribarà
que per posar-ho a la panxa,  molts problemes hi haurà
i llavors recordaran
que si avui la tenen plena
és gràcies als que treballem el camp