Ho he de saber

 

Ho he de saber (I've Got To Know)
Words and Music de Woody Guthrie

ESCOLTAR

Ho he de saber, sí, ho he de saber, amic;
Els llavis famolencs em delaten arreu!
Companys i amics que cauen al meu voltant,
ho he de saber, sí, ho he de saber.

Per què els teus destructors naveguen pel mar?
Per què cauen bombes teves del meu cel?
Per què cremes la granja i tot el meu poble?
Ho he de saber, amic, ho he de saber!

Per què els teus destructors maten al meu poble?
Màquines de matar, pistoles i canons?
Per què el teu vaixell no porta menjar i roba?
Segur, ho he de saber, ho he de saber!

Per què jo no puc tenir un treball digne?
Encara puc llaurar, plantar i sembrar!
Per què les teves lleis em van prendre ma terra?
M'agradaria saber-ho, amic, ho he de saber!

Quina bona feina va fer, vostè senyor,
us donaria els diners de les meves mans?
T'hem construït una gran casa per amagar-te,
per què et vols amagar, ho voldria saber!

Em tens a la presó i no en puc sortir-ne,
L'hospital està atapeït, el manicomi també,
Perquè el teu policia va matar el sindicalista?
Haureu de parlar clar, perquè ho he de saber!

Per què no puc tenir feina i cobrar bé?
Per què no puc comprar coses al teu mercat?
Per què mates de fam a tots els meus amics?
Us pregunto, senyor, segur que ho sabré!